a) Opdrachtnemer zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van een redelijk handelend administratief dienstverlener kan worden verwacht.
b) Indien de opdrachtgever aantoont dat hij schade heeft geleden door een fout van de opdracht-nemer die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is de opdrachtnemer voor die schade slechts aansprakelijk tot een bedrag van maximaal het factuurbedrag van het half jaar voorafgaand aan de schadeveroorzakende gedraging of gebeurtenis.
c) Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor:
– bij opdrachtgever of derden ontstane schade die het gevolg is van de verstrekking van onjuiste of onvolledige gegevens of informatie door opdrachtgever aan opdrachtnemer of het gevolg is van een handelen of nalaten van opdrachtgever waaronder begrepen de situatie dat opdrachtnemer niet in staat is de jaarstukken binnen de wettelijke termijn te deponeren bij de Kamer van Koophandel als gevolg van een handelen of nalaten (aan de zijde) van opdrachtgever;
– bij opdrachtgever of derden ontstane schade die het gevolg is van een handelen of nalaten van door opdrachtnemer ingeschakelde hulppersonen, ook als deze werkzaam zijn bij een met opdrachtnemer verbonden organisatie;
– bij opdrachtgever of derden ontstane bedrijfs-, indirecte of gevolgschade, waaronder be-grepen, maar niet beperkt tot, stagnatie in de normale gang van zaken in de onderneming van opdrachtgever;
– een bij opdrachtgever opgelegde (bestuurlijke) boete door de toezichthoudende autoriteit tenzij de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van opdrachtnemer, in welk geval de aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot het in dit artikel genoemde maximum;
– aanspraken van betrokkenen jegens opdrachtgever, tenzij de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van opdrachtnemer.
d) Voorwaarde voor aansprakelijkheid is dat opdrachtgever opdrachtnemer terstond na ontdekking van een tekortkoming hiervan schriftelijk in kennis stelt. Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van opdrachtgever ongedaan te maken of te beperken door herstel of verbetering van het gebrekkige product.
e) Een vordering tot vergoeding van schade moet uiterlijk binnen twaalf maanden nadat opdrachtgever de schade heeft ontdekt of redelijkerwijze had kunnen ontdekken bij opdrachtnemer zijn ingediend, bij gebreke waarvan het recht op schadevergoeding vervalt.
f) Vervaltermijn voor zover in deze Algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten van opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens opdrachtnemer in verband met het verrichten van werkzaamheden door opdrachtnemer in ieder geval na één jaar na het moment waarop opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten.